Još postoji ruska nada za "fijat 500 L"

Bez autora
Sep 12 2018

Rusko tržište, ogromnog potencijala, predstavlja i veliku izvoznu šansu za srpsku privredu, a još uvek postoji realna šansa da se, bez carine, na ovom ogromnom prostoru plasira i "fijat 500 L", automobil koji se proizvodi u Kragujevcu. Razgovori o ukidanju carina na uvoz automobila, i to na bazi reciprociteta, i dalje se vode, nisu prekinuti - potvrđuje za "Novosti" Njegova ekselencija ambasador Rusije u Beogradu Aleksandar Vasiljevič Čepurin. - Ti razgovori se vode na državnom nivou, što samo pokazuje veliku zainteresovanost obeju strana. On je u prostorijama "Rusauta", zastupnika "lade" za Srbiju, juče uručio ključeve "lade nive", dar gubernatora samarske oblasti Rusije Dmitrija Azarova, kapitenu naše fudbalske reprezentacije Aleksandru Kolarovu za prvi postignuti gol na novosagrađenom stadionu "Samara arena", 17. juna na meču protiv Kostarike (1:0 za Srbiju).

Rusko tržište, ogromnog potencijala, predstavlja i veliku izvoznu šansu za srpsku privredu, a još uvek postoji realna šansa da se, bez carine, na ovom ogromnom prostoru plasira i "fijat 500 L", automobil koji se proizvodi u Kragujevcu.

- Razgovori o ukidanju carina na uvoz automobila, i to na bazi reciprociteta, i dalje se vode, nisu prekinuti - potvrđuje za "Novosti" Njegova ekselencija ambasador Rusije u Beogradu Aleksandar Vasiljevič Čepurin. - Ti razgovori se vode na državnom nivou, što samo pokazuje veliku zainteresovanost obeju strana.

On je u prostorijama "Rusauta", zastupnika "lade" za Srbiju, juče uručio ključeve "lade nive", dar gubernatora samarske oblasti Rusije Dmitrija Azarova, kapitenu naše fudbalske reprezentacije Aleksandru Kolarovu za prvi postignuti gol na novosagrađenom stadionu "Samara arena", 17. juna na meču protiv Kostarike (1:0 za Srbiju).

- "Lada niva" se pravi od 1972. godine i jedno je od najdugovečnijih vozila na tržištu. U "Ladi" se već prave novi modeli koji će biti veoma interesantni i za evropsko i za srpsko tržište - kaže Ambasador Čepurin. 

- Mi bismo svakako voleli da iskoristimo veze, znanje i jednih i drugih i da pravimo i nešto zajedničko vezano za auto-industriju. Delove za vozila, na primer. A i plasman "lada" na srpsko tržište, bez carina, bio bi znatno uspešniji.

Ranije je spekulisalo da bi Rusija, ukoliko do dogovora dođe mogla da plasira i do 10.000 "fijata 500 L" bez carine na svoje tržište. Jasno je da bi to dovelo do ukidanja carina i na ruska vozila u Srbiji, koja sada iznosi 12,5 odsto pa su "lade" u znatno nepovoljnijem položaju od evropskih rivala na našem tržištu.

"Lada" je, uprkos carinskim, otežavajućim okolnostima, uspela da plasira na našem tržištu, u prvih šest meseci ove godine 311 automobila što je s obzirom na ukupnu prodaju i rivale, vrlo dobar rezultat.

S druge strane prodaja "Fijata" u Rusiji je zanemarljiva pa bi dogovor o ukidanju carina između dve zemlje na automobile svakako, mnogo više značio našoj, jedinoj fabrici automobila u Kragujevcu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik